Grupa Motylki

1. Temat: A deszcz pada i pada.
 

  • Kształtowanie umiejętności obserwacji zjawisk przyrodniczych
  • Prowadzenie kalendarza pogody
  • Utrwalenie cech charakterystycznych późnej jesieni- ochłodzenie, częste opady, silny wiatr, krótkie dni.
  • Rozwijanie słuchu fonematycznego.
  • Rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter.
  • Odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 5.
  • Rozwijanie umiejętności liczenia.
  • Rozwijanie umiejętności myślenia logicznego.
  • Rozwijanie sprawności manualnej.

2. Temat: Co powinienem wiedzieć o Polsce?

  • Kształtowanie postawy patriotycznej, rozbudzanie poczucia przynależności narodowej.
  • Poszerzanie wiedzy na temat Polski, rozpoznawanie godła, hymnu i barw narodowych Polski.
  • Zapoznanie z postaciami znanych Polek i Polaków.
  • Poznawanie zapisu cyfrowego liczby 6.
  • Rozwijanie umiejętności stosowania liczebników porządkowych.
  • Rozwijanie sprawności fizycznej.
  • Rozwijanie uważności i koncentracji.
  • Rozwijanie sprawności manualnej.

3. Temat: Zdrowie naszym skarbem.

  • Zdobywanie wiedzy na temat zdrowego trybu życia.
  • Uświadomienie konieczności szukania pomocy u lekarza w czasie choroby.
  • Utrwalenie nazw specjalizacji lekarskich.
  • Zachęcanie do dbania o czystość.
  • Rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter.
  • Zapoznanie z figurą geometryczną – prostokątem.
  • Utrwalanie nazw i kształtów figur geometrycznych.
  • Rozwijanie sprawności fizycznej.
  • Uświadamianie dzieciom ich praw i obowiązków.
  • Rozwijanie poczucia bycia częścią grupy.

4. Temat: Co ułatwia prace w domu?

  • Zapoznanie z wybranymi urządzeniami elektrycznymi.
  • Poszerzanie wiedzy na temat nowoczesnych technologii.
  • Rozwijanie słuchu fonematycznego.
  • Rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter.
  • Rozwijanie myślenia matematycznego.
  • Rozwijanie sprawności fizycznej.
  • Rozbudzanie zainteresowania muzyką i tańcem.
  • Rozwijanie poczucia rytmu.
  • Rozwijanie analizy i syntezy wzrokowej.
  • Rozwijanie umiejętności układania zdań.

5. Temat: Jak wyglądał świat przed milionami lat.

  • Poznawanie wyglądu i nazw wybranych dinozaurów.
  • Poszerzanie wiadomości o produktach pochodzących z chemicznej obróbki węgla kamiennego.
  • Rozwijanie słuchu fonematycznego, rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter.
  • Rozwijanie umiejętności liczenia, rozwijanie orientacji przestrzennej, rozpoznawanie i nazywanie poznanych zapisów cyfrowych liczb.
  • Rozwijanie umiejętności obrazowania tekstu ruchem.
  • Rozwijanie umiejętności grania na instrumentach perkusyjnych.
  • Rozwijanie sprawności manualnej, wykorzystywanie w pracy materiałów odpadowych.
  • Integrowanie się dzieci.

PIOSENKA DO NAUKI ,,Zielony dom’’

1. Rekin mieszka w oceanie,
pszczoły dbają o swój ul,
dzięcioł w dziupli ma mieszkanie,
na sawannie lew to król!

Na planecie naszej – Ziemi
Ty też miejsce swoje masz…
I to nigdy się nie zmieni,
jeśli dobrze o nią dbasz!

Ref. O nasz wspólny dom zadbamy!
Będzie miał zielone ściany,
bo znajdziemy zawsze czas,
by posprzątać razem las!

Nad szumiącą, czystą rzeką
sam zrozumiesz, co jest „eko”!
Z ekologią za pan brat,
taki piękny jest nasz świat!

2. Jak się troszczyć o przyrodę?
Nic trudnego, przecież wiesz!
Oszczędzajmy prąd i wodę,
segregujmy śmiecie też…

Z auta wskoczmy na rowery,
by spalinom krzyknąć: „stop”!
I zadbajmy o maniery
wobec Ziemi cały rok!

Ref. O nasz wspólny dom zadbamy


WIERSZ DO NAUKI „Magiczne słowa”

Każdy, kto dobre ma wychowanie,
mówi "Dzień dobry" na powitanie.
Na pożegnanie zaś "Do widzenia",
bo to są miłe pozdrowienia!

Dziecko dobrze wychowane,
słowa zna zaczarowane
i na co dzień je stosuje.
"Proszę, przepraszam, dziękuję"!